سرمایه گذاری ترکیه برای ایجاد مرکز مدرن دیجیتال سازی آرشیو فدراسیون بوسنی و هرزگوین

مرکز مدرن دیجیتال سازی آرشیو فدراسیون بوسنی و هرزگوین به طور رسمی در ساختمان دولت این موجودیت در سارایوو افتتاح شد که بودجه آن به ارزش حدود 250 هزار مارک توسط آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه (تیکا) تامین شد.

مقاماتی چون سرکان کایالار رئیس آژانس تیکا، صادق بابور گیرگین سفیر ترکیه در بوسنی و هرزگوین، المدین کناکوویچ وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین و نرمین نیکشیچ نخست وزیر فدراسیون بوسنی و هرزگوین در مراسم افتتاح مرکز مذکور شرکت کردند.

مرکز دیجیتال سازی آرشیو فدراسیون بوسنی و هرزگوین مدرن ترین مرکزی از این قبیل در بوسنی و هرزگوین و همچنین در سطح منطقه خواهد بود که در آن دیجیتال سازی بیش از 50000 سند در یک روز امکان پذیر است.

المدین کناکوویچ، وزیر امور خارجه بوسنی و هرزگوین با تاکید بر اهمیت دیجیتال سازی در چارچوب روند الحاق به اتحادیه اروپا، گفت: " مایلم به دوستان از ترکیه خوش آمد بگویم که شریک و کشور برادر مهمی هستند و ما روابط دوجانبه عالی با آنها داریم. همکاری های اقتصادی ما در سال 2023 نسبت به سال های گذشته به میزان قابل توجهی افزایش یافت. ظرفیت های زیادی وجود دارد. آژانس تیکا جایگاه ویژه ای در روابط دو کشور دارد که به تحقق و تامین مالی بیش از 1000 پروژه در بوسنی و هرزگوین کمک کرده است که نشان دهنده علاقه ترکیه به کمک به بوسنی و هرزگوین به ویژه در بخش حفاظت از میراث فرهنگی و تاریخی است."

منبع: (وبسایت فاکتور) - 1403/5/24

کد خبر 20776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =